zondag 4 december 2011

De petticoat

Het project petticoat begon eigenlijk bij Kaatjes verhaaltjes. Zij had er een voor haar dochter gemaakt en daar was ik erg gecharmeerd van :-)
Maar ja er zaten toch echt dingen in die ik nog nooit gedaan had.
Na wat tips en trucs van Kaatjes verhalen ben ik toch aan de gang gegaan.
Ik heb de petticoat gemaakt naar deze handleiding.

Steekgrote op 4 en draadspanning op 9 om te rimpelen (thanx  moeder van Kaatje)
Ik heb de petticoat gemaakt van een oude Klamboe. Deze lag nog op zolder en ik vond het wel wat om deze te recyclen.
Het was precies genoeg stof.
Het is wel een reuze klus. Heel veel stof (tule)

Maar Fay is in de wolken en mama stiekem ook ;-)
Wel jammer dat ze toch echt perse haar kikkerlaarzen aan moest doen voor de foto.
Ze heeft namelijk ook mooie zwarte laarsjes hoor.

2 opmerkingen:

  1. waaauw, hij is PRACHTIG geworden!!! Te bedenken dat je dat stof zomaar op zolder hebt liggen en er zoiets moois uitkrijgt!! Er is veel werk aan hè, maar de blijde gezichtjes van de meiden is het wel waard...

    BeantwoordenVerwijderen