maandag 29 april 2013

Korte broek/shortje

Al een tijdje niks van me laten horen.Maar ik heb niet stilgezeten hoor!!!
Ik was vorige week op lock cursus bij Avenirmode.
Wouw wat ben ik veel te weten gekomen over de machine.
Helemaal blij nu kan ik echt aan de gang met tricot.

Ik maakte vorige maand 2 shortjes naar het patroon van ikkeismooi
Wat een leuke/lieve vrouw is dat met een heel mooi patroontje.
Stuur haar een mailtje en je mag het patroon gewoon hebben!!(ook leuk als je iets te ruielen hebt)
Ik maakte het patroon aan beide zijden 1 cm breder.(Voor de polder billetjes ;-))

Eerst in een zachtroze bloemenstofje met papsel aan de zak.






De tweede werd een broekje van spons met tricot en een boordband.
dat was de eerste keer dat ik met boordband werkte.
(Dat was geen succes geloof ik .)


Ik ga maar een elastiek erin rijgen. Inmiddels ben ik erachter dat ik +/- 20 % minder als de omvang  van de taille moet nemen.
Of doen jullie dat anders?
Kijk ik heb een stukje over hahhaahhahah

2 opmerkingen:

  1. Superleuk zeg !!! En ja elastiek is -15% idd ook wanneer je in wilt rijgen. 20% Doe je meestal bij volwassenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2/3 voor het boord, tenminste dat doe ik! Leuke broekjes!

    BeantwoordenVerwijderen